ÇOCUĞUNUZ GERÇEKTEN KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİ Mİ?

Yavruları okula başlayacak olan sayın veliler, bizlerin yaptığı hatayı lütfen yapmayın, tarafsız olarak bakın: OTİZMLİ YAVRUNUZ GERÇEKTEN KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİ Mİ? Öncelikle otizmli yavrularımızı ötekileştiren zihniyeti Gönül Otizm olarak şiddetle kınıyoruz. 15 yıl önce, otizmli oğlumla bu acı süreçten biz de geçtik… Otizmi henüz kabullenemediğim dönemlerde, en büyük arzum çocuğumun kaynaştırma öğrencisi olmasıydı. Sadece buna odaklanmıştım. Düşünüyordum ki :Eğer oğlum kaynaştırma öğrencisi olursa; otizmli diğer çocuklarla bir arada olmayacağı için,onların olumsuz davranışlarından etkilenmeyecek ,normal gelişen çocuklarla birarada eğitim görecek,kaynaşacak ve sonuç olarak otizmden kurtulacak ! Çok çaba sarfederek okula kabul edildik. Gölge öğretmen eşliğinde oğlum kaynaştırma öğrencisi oldu.Her şey çok güzel gidiyordu.Sırf yerimizi sağlamlaştırmak için,özel eğitimden hiç anlamadığını bildiğimiz sınıf öğretmeninden,evimizde ders almaya bile başladık.Ancak,2. ayın sonunda oğlum siren sesine benzer bir çığlık atınca,okuldaki öğretmen ve öğrenciler şaşkınlık içinde koridora fırlamışlar. Sonrası malum,rehber öğretmenin bizimle görüşmek istemesi,red edilişimiz,hayal kırıklığımız v.s. Ancak geriye baktığımda kendimi gerçekten çok hatalı buluyorum. Benim çocuğum kaynaştırma öğrencisi değildi, ben onu öyle görmek istedim. Çocuğum da mutlu olmadı ki:Sürekli baskı altındaydı, dışlandı,kendisini tek,çok farklı ve kötü hissetti,geriye gitti. Deneyimlerime dayanarak, oğlumun seviyesindeki otizmli öğrenciler için kaynaştırma açısından en uygun sınıfın, gölge öğretmen eşliğinde,”Özel Eğitim Sınıf”ı olduğunu düşünüyorum.Çünkü down sendromlu ve mental retarde olan öğrencilerin, (otizmli öğrencilerde en zayıf beceri olan) iletişim becerilerinin kuvvetli olması gerçekten büyük bir avantaj. Kendi istekleriyle ,oğlumla konuşuyorlardı, elinden tutuyorlardı ve arkadaş olmak istiyorlardı.(Belki de korktukları için,normal gelişen çocuklardan bu ilgiyi hemen hemen hiç görmedim.) Ancak, bir sınıfta tek otizmli öğrenci olmalı ve öğrencinin gölge öğretmeni muhakkak olmalıdır. Sonuç olarak,çocuğumuzu objektif olarak değerlendirelim,şayet kaynaştırma öğrencisi değilse ,gerçekten hiç faydası olmuyor.Boşuna o sıraları işgal etmeyelim, otizm dereceleri düşük ,gerçek kaynaştırma öğrencilerine yer açalım. Kemal Koray’ın annesi H.G (09.11.2019)